THE YEAR 2022

2022, je was me er eentje! 2022 was het jaar waarin ik ontelbaar veel mooie reizen heb gemaakt, het jaar waarin ik mijn therapie heb afgerond, het jaar waarin ik voor het eerst corona kreeg, maar ook het jaar waarin ik afstand deed van bijna al mijn bezittingen, inclusief mijn huis in Utrecht, en naar Zuid-Afrika vertrok voor werk en om een training te volgen. Een droom kwam uit! Vorig jaar rond deze tijd schreef ik dat ik hoopte dat 2022 het jaar werd dat de wereld, en daarmee ons leven, weer normaal werd. En dat werd het! Na een paar jaar van onzekerheid werd 2022 het jaar waarin we weer mochten feesten, reizen, in groepen samenkomen, knuffelen... 2022 was het langverwachte licht aan het einde van een veel te lange tunnel. Stap aan boord van dit jaaroverzicht en reis met me mee langs twaalf maanden aan herinneringen!

J A N U A R ILacherelle the year 2022Het jaar begon een beetje somber. Ik had last van een flink winterdipje. Daarnaast hadden we nog met de naweeën van de pandemie te maken en we konden nog niet zoveel. Die onzekerheid maakte me gek, hoewel ik positief probeerde te blijven en me te focussen op de dingen die me blij maakten: met mijn oppashond Joep wandelen, verse bloemen in huis halen en natuurlijk tijd doorbrengen met mijn favoriete mensen. Voor ik het wist kon er weer een krul door januari!

F E B R U A R I
Lacherelle the year 2022
Lacherelle the year 2022In februari vroeg een vriend spontaan of ik meeging naar Parijs en ik dacht fuck it, let's go! Ik channelde mijn inner Emily in Paris en zo geschiedde. We genoten met volle teugen van de stad en de mooiste bezienswaardigheden van Parijs, bezochten Versailles en plakten er een dagje Disneyland Paris aan vast. Wat een snoepreisje! Diezelfde maand reisde ik met collega's af naar Málaga, om vanuit daar een weekje te werken en een kleine rondreis door Andalusië te maken. Het zonnetje deed me zó goed.

M A A R T
Lacherelle the year 2022Vanuit het Spaanse Málaga vloog ik vrijwel direct door naar Griekenland, waar de ouders van een vriendin net een optrekje gekocht hadden. Die moesten we natuurlijk even van dichtbij bekijken! Helaas liep ik tijdens die reis voor het eerst corona op en zodoende eindigde ik in bed onder een dikke laag wol in plaats van op het terras onder het Griekse zonnetje. Bummer! De rest van de maand had ik nodig om weer een beetje op krachten te komen en ging ik lekker veel wandelen met mijn oppashond!

A P R I L
Lacherelle the year 2022
In april besloot ik na flink wat reisjes en weekendjes weg wat meer tijd thuis door te brengen en te genieten van wat de maand brengen ging. Een van mijn vriendinnetjes trouwde deze maand en ik had de eer om ceremoniemeester te zijn! Daarnaast vierde ik deze maand een nieuw levensjaar: goodbye 27 club en hallootjes 28!

M E ILacherelle the year 2022Lacherelle the year 2022In mei had ik wat plezierige dingetjes op de planning staan: een weekendje op een camping in Oisterwijk staan met collega's, een vrijgezellenfeest van een vriendinnetje die bijna ging trouwen, voor werk een weekje wonen en werken (vanuit een daktent!) op een stadscamping in Antwerpen en met als klapper op de vuurpijl ging ik met een grote groep vrienden een week lang leven als Marie Antoinette, stokbrood naar binnen schuiven en champagne slurpen in een oud Frans kasteel. Wat mij betreft een gevalletje 'niks meer aan doen'.

J U N I Lacherelle the year 2022
Lacherelle the year 2022Ook in juni besloot ik iets dichter naar de zon te gaan en reisde ik af naar Palma de Mallorca met een van mijn beste vriendinnetjes. Gewoon even lekker ertussenuit om de sleur te doorbreken. Daarnaast had ik deze maand opnieuw een vrijgezellenfeest èn een bruiloft, I know, I know! It's wedding season! Ook ontdekte ik in juni een nieuwe hobby: pottenbakken! De laatste dag van de maand vertrok ik met een groepje vrienden naar Fusion Festival in Duitsland voor een weekje rondfladderen en voetjes stuk dansen op mooie muziek.

J U L I
Lacherelle the year 2022
Lacherelle the year 2022In juli had ik wederom een bruiloft van een lieve vriendin. Na de bruiloft vertrok ik met een groepje collega's naar de Italiaanse streek Puglia voor een workation. Onszelf volstoppen met aperitivos, Aperol Spritz en vitamine D. Met sproetjes op m'n kop stapte ik voldaan op het vliegtuig terug naar Nederland waar een meerdaags festival op me stond te wachten. Koffertje omruilen voor mijn backpack met tent en luchtbed en gaan met die banaan!

A U G U S T U SLacherelle the year 2022Lacherelle the year 2022Lacherelle the year 2022Zomer in Nederland in volle glorie: bootjes varen na werk, ijskoude biertjes op zondagmiddag in het park, openluchtconcerten van mijn favoriete muzikanten en een weekje naar de Côte D'azur in Frankrijk. Om vervolgens het strand van Nice weer om te ruilen voor het Nederlandse strand (met een camper!), waar we qua weer ook zeker niet mochten klagen afgelopen zomer.

S E P T E M B E R Lacherelle the year 2022Lacherelle the year 2022In september ging ik voor de tweede keer dit jaar met de ijzeren vogel naar Italië. Dit keer was het de beurt aan Toscane! Voor twee weken lang toverden mijn collega's en ik een camping te midden van de Toscaanse heuvels om tot kantoorplek. Een beetje teambuilding, een beetje wijn proeven (vooral de combinatie was een knallertje!). Bij terugkomst in Nederland boekte ik mijn ticket naar Kaapstad, zegde ik mijn huur op en werden de eerste verhuisdozen ingepakt. Een dubbel gevoel, want dit waren de eerste stappen naar mijn nieuwe leven!

O K T O B E R
Lacherelle the year 2022
Lacherelle the year 2022In oktober was het zover: de afscheidsmaand. Afscheid nemen van Utrecht, van mijn familie, vrienden, oppashondje, collega's en van mijn oude leventje. Maar ook: mijn nieuwe leven als digital nomad omarmen! Het was een drukke maand waarin de verhuisdozen, afscheidsetentjes en -borrels en administratieve taakjes me om de oren vlogen. Dat is niet het enige wat vloog, want ook de maand vloog voorbij en voor ik het wist stapte ik op het vliegtuig naar Kaapstad in Zuid-Afrika. Waar ik op dit moment nog steeds zit! Inspiratie nodig? Bekijk hier wat je allemaal kunt zien & doen in Kaapstad

N O V E M B E RLacherelle the year 2022Lacherelle the year 2022
Lacherelle the year 2022Lacherelle the year 2022
November was de maand dat ik me helemaal thuis begon te voelen in Kaapstad. Ik ontmoette de liefste mensen en sloot nieuwe vriendschappen, beklom bergen en jaagde de meest spectaculairste uitzichten na, zag een walvis in de oceaan tijdens zonsondergang, proefde wijnen alsof mijn leven ervan afhing, begon met het volgen van een nieuwe training voor werk, zette een nieuwe tattoo, ging voor het eerst in mijn leven paragliden (bucketlist!) en voelde me oprecht gelukkiger dan ooit tevoren! In november besefte ik me pas hoe dankbaar ik ben voor waar ik nu sta. November was misschien wel mijn meest favoriete maand dit jaar. Heb je trouwens al mijn favoriete hotspots in Kaapstad en de beste restaurants in Kaapstad gezien?

D E C E M B E RLacherelle the year 2022Lacherelle the year 2022Lacherelle the year 2022Welkom terug in het nu! Op moment van schrijven ben ik even twee weekjes terug in Nederland om de feestdagen met mijn familie door te brengen en mijn vrienden een hele dikke niet-virtuele knuffel te geven (en natuurlijk om flink wat kaas in te slaan!). Vorige week om deze tijd was ik nog de Garden Route aan het rijden (daarover later meer), ging ik wandelen met giraffen en op safari. Van een soort Jurassic Park filmset achtige situatie (maar dan met de Big Five in plaats van dino's) naar ons koude kikkerlandje waar alles nog precies hetzelfde aanvoelt. Ook wel een fijn idee, dat hoever ik ook reis, Utrecht altijd als thuis zal blijven voelen.

Op Oudejaarsavond ga ik lekker huisfeestjes hoppen, zoveel mogelijk vrienden persoonlijk de beste wensen wensen! Ook helemaal zin in om for old times sake met het fietsje door de stad te lallen. Een paar dagen na de jaarwisseling vlieg ik terug naar Kaapstad. Ik ben benieuwd wat voor avonturen de stad me weer zal brengen en überhaupt wat 2023 voor me in petto heeft! Ik hoop in ieder geval op veel dankbare geluksmomentjes, voorspoed, een flinke portie zelfliefde met een enorme scheut gezondheid, onvergetelijke reizen, bijzondere ontmoetingen en nieuwe connecties, toosts met goede wijnen en dat, waar ik mijn koffertje ook mag openklappen dit jaar, ik me thuis zal voelen. Eén ding weet ik zeker: ik ga mijn leventje als digital nomad voorlopig nog niet uitzwaaien! Voor jou, jij die dit leest, en de mensen om me heen wens ik een sterrenstelsel aan pure geluksmomentjes en een regen van vallende sterren voor al je wensen toe. Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep en kom terug. Have a good one